5 moduri prin care poti obtine rezultate mai bune!

Obosit? In ritmul alert si parca setati pe „fast forward”, in felul actual de a ne petrece ziua, randamentul incepe sa ne scada si modul de a ne trai viata, la job sau acasa, lasa de dorit. Suna familiar?… :)

Iata 5 metode simple prin care eficienta noastra personala poate creste:

 

  1. 4963444Fa o pauza inainte de a raspunde!

Daca asculti conversatiile zilnice, constati ca majoritatea sunt caracterizate de conformism sau predictibilitate, pentru ca oamenii nu mai asculta si nici nu prea reflecteaza inainte de a raspunde. Asta inseamna si ca nu mai „gandesc cu adevarat”, fiind pe pilot automat, deci raspund evenimentelor asa cum o fac mereu, pe baza trecutului si fara a-si lua in serios cunostintele, creativitatea sau liberul arbitru, trei factori care au mare legatura cu progresul.

Asadar, fa-ti un nou obicei: asculta cu multa atentie si analizeaza mai serios lucrurile, inainte de a te repezi cu un raspuns robotizat. Un raspuns anume poate face diferenta dintre o zi oarecare si una proasta sau una exceptionala!

 

  1. 42512077Scrie sau vorbeste mai rar!

Un studiu recent arata ca oamenii care tasteaza foarte repede sau care vorbesc foarte repede, produc texte de calitate medie. Viteza este corelata cu un timp redus pentru analiza si reflectie, din nou.

Chiar daca in biroul tau este, de exemplu, la moda viteza, incepe sa preiei controlul si fa lucrurile mai degraba „valoros” decat „repede”. Ai putea face anumite lucruri mai bine?…

 

  1. 41063614Relationeaza cinstit!

Cea mai mare plangere, din ce aud in jur sau de la clienti si cursanti, este legata de onestitatea celor din jur si de anticiparea faptului ca, mai devreme sau mai tarziu, ceva se va intampla: orgoliul, teama, competitivitatea, posesivitatea si alte asemenea tendinte nefericite isi vor spune cuvantul.

Chiar daca tema relationarii este extrem de vasta, un lucru este simplu: fii onest si corect cu tine si cu cei din jur. Randamentul personal sau al echipelor scade atunci cand senzatia este una de neincredere. A fi onest nu inseamna a fi naiv, ci inseamna a mentiona care sunt nevoile sau asteptarile tale, limitele sau resursele, a sti sa trasezi granite sanatoase si, desigur, a te educa sa nu ai intentii negative fata de ceilalti.

Chiar daca nu toti cei din jur vor fi onesti, armonia sau claritatea ta interioara sunt responsabilitatea ta si iti vor da voie sa te simti plin de energie si cu constiinta impacata.

 

  1. 56673761Reorienteaza conversatiile paguboase!

Un alt studiu interesant arata ca oamenii cu trasaturi narcisiste, precum si cei vesnic carcotasi si nemultumiti (ca sa descriem, mai plastic, anumite trasaturi de personalitate) sunt tentati sa deturneze orice conversatie spre latura ei negativa si sa fie foarte critici cu ceilalti.

Daca ai tendinta de a critica toata ziua, afla ca acest lucru este neproductiv si pentru tine si pentru cei din jur. In egala masura, daca partenerul sau colegii tai sunt pasionati de discutii in acelasi registru, educa-te sa indrepti conversatia spre ceva mai productiv. Nu este chiar usor dar, cu timpul, vei reusi si merita. Vorbeste despre subiectele aduse in discutie intr-un mod placut si starea ta interioara va deveni si ea una placuta!

 

  1. 38884273Programeaza lucrurile care iti aduc o reala placere!

Pentru foarte multi dintre noi, nu toate sarcinile care trebuie indeplinite, pe parcursul unei zile, sunt la fel de placute. Unele sunt plicticoase, alte obositoare, la unele nu ne pricepem si altele chiar ne displac. Tipic, avem tendinta de a grupa sarcinile – le evitam pe cele neplacute sau ne „lansam” cu entuziasm in cele placute, intr-un soi de extremism copilaros.

O foarte simpla modalitate de a ne mentine energia si motivatia si, implicit, productivitatea, este acela de a programa, de la bun inceput, momentele placute, astfel incat acestea sa alterneze, periodic, cu altele mai putin inspiratoare. Este ca si cum ai lua o bucatica de ciocolata emotionala, la interval de 2 ore.

Cat despre restul de 1254 metode de crestere a eficientei…in postarile viitoare! :)

Mult succes si numai ganduri bune,

 

          Dr. Carmen Todor, MD, MSc

      Coaching pentru o viata frumoasa!